İklim Krizlerine Karşı Geri Dönüşüm ve Tüketim Alışkanlıklarının Değiştirilmesi isimli eTwinning projesi okulumuzda Müdür Yardımcısı Ergin ÇILDIR danışmanlığında yürütülmektedir.
PROJE HAKKINDA
Dünya'nın bugün karşı karşıya olduğu en büyük sorunlardan biri iklim krizidir. Buzulların erimesi, kuraklık, orman yangınları ve sel felaketlerinin artması insanoğlunun yaşadığı başlıca sorunlardır. İklim krizinin sebepleri ve sonuçları müfredatımızda yer almaktadır. Fakat bu sorunların ortadan kaldırılmasında öğrencilerimizin en çok ümide ve çözüm yolları üzerine düşünmesi gerektiğine inanmaktayız. Bu sorunları bir anda tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa da insanoğlunun bunları asgari düzeye indirmek için günümüz alışkanlıklarını güncellemesinin en acil ihtiyaç olduğu aşikardır. Okullar bu alışkanlıkları kazandırmak için en iyi uygulama merkezleri arasındadır. Paydaşlarla yapılacak örnek çalışmaların, dünya insanı olma bilincini çevresel yönden olumlu etkileyeceğini düşünmekteyiz.
HEDEFLER
Bu proje sayesinde çocuklarımızın geri dönüşüm ile ilgili doğru bildikleri yanlışların farkına varmalarını hedeflemekteyiz. Geri dönüşümün önemini vurgularken, aslında hedefimiz tüketim alışkanlıklarımızı azaltmaktır. Aşırı tüketimin ve aldığımız her gereksiz ürünün; su kaynaklarımızı, atmosferdeki karbondioksit oranını nasıl etkilediğine dikkat çekeceğiz.
Geri dönüşümsel tüketici alışkanlıkları konusunda; ambalajlı ürün kullanımı, uzun ömürlü ürünler kullanma bilinci, çöplerin ayrıştırılması, plastik poşet kullanımı konularında eksiklerinin farkına varmalarını, önce kendilerinde sonra yakından uzağa doğru çevre dostu davranışların kazandırılmasını hedeflemekteyiz.
ÇALIŞMA SÜRECİ
Proje ortağı okulların birbirini tanıması
Proje öğrencilerinin belirlenmesi
Proje logo çalışmalarının yapılması
Proje sosyal medya hesaplarının açılması
Proje Öğrencilerinin konu hakkında bilgilerini ölçmek için ön test ya da anket uygulanması
Slogan bulma yarışması yapılması
Proje tanıtım panosunun hazırlanması
Projenin okul sitesi ve sosyal medyada tanıtılması
Uzmandan öğreniyorum etkinliğinin yapılması
Web 2.0 araçlarının kullanılarak öğrenciler tarafından karikatür, resim,video vb ürünlerin hazırlanması
Ortak ürün olarak hikaye tamamlama etkinliğinin yapılması
BEKLENEN SONUÇLAR
Geri dönüşümün önemini fark eder.
Geri dönüşümün tek başına yeterli olmadığını, tüketim alışkanlıklarının değişmesi gerektiğini anlar.
Bilinçli tüketimin, doğal kaynaklarının korunmasındaki önemini kavrar.
Geri dönüşüm ve tüketim alışkanlıklarının değiştirilmesinin iklim krizini yavaşlatıcı etkisini fark eder.
Çevre dostu olması konusunda okullarında gönüllü çevreci olarak arkadaşlarına liderlik edeceklerdir.
Sosyal medya erişilebilirliği ile çevre okullara da örnek teşkil edecektir.